Moederdag inspiratie: deel 1 - 3d schilderij

Binnenkort is het weer moederdag. Ik ben benieuwd wat ik ga krijgen want ik ben nu ook een mama.
Maar ik heb zelf ook een mama en een schoonmama (moeke en oma voor de kindjes) en die waren vorige maand jarig. Dus moest ik mijn beste ideetjes weer bovenhalen zodat de kindjes een mooi cadeau hadden om af te geven.

Leuke inspiratie dus voor jullie om misschien zelf aan de slag te gaan voor moederdag.

Oma is eerst aan de beurt.
Zij kreeg een prachtig 3D natuurschilderij.

Wat heb je nodig?

  • eierdoosjes
  • een stevig stuk karton max A4 (mijne was 20x15cm) 
  • verf + borstels 
  • lijm
  • optioneel: een stuk koperdraad (harde elektriciteitskabel) +- 40cm
Afhankelijk van de leeftijd is het knipwerk voor hen of voor jou.
Ik knipte de eierdoos al een beetje voor om het moeilijke bochtenwerk te verminderen, daarna kon ze zelf knippen.
Ik tekende er ongeveer bloemblaadjes op zodat ze wist waar ze moest knippen. (Ik heb dat niet voor elk deeltje gedaan, na een paar had ze het wel door)

Eens geknipt, was het verftijd.

De dopjes werden geverfd in de kleuren die ze zelf gekozen had.

Ik legde uit dat het bloemetjes waren voor op haar schilderij. Wat kon ze dan zoal tekenen?

Ze koos voor een grasveld, met blauwe lucht boven en een zon. (heb je nog watjes over, kan je er nog wolkjes ophangen ook)





Eenmaal alles gedroogd, lijmde ik de bloemetjes vast op het grasveld.







Fier toonden we onze realisatie aan papa toen die thuis kwam.

Hij had nog een extra idee: zorg ervoor dat het kan blijven staan.
Hij plooide een overschotje elektriciteitskabel in de vorm van een lange U
Daarna plooide hij het dichte onderste deel onder een hoek van iets minder dan 90°

De open kant plakte hij achteraan op het karton zodat het schilderij nu een staander had. 
(sorry foto vergeten maken voor het naar oma ging)

In deel 2 toon ik de bloemetjes die ze voor moeke maakte.






Reacties

Populaire posts