Vijgen na pasen: papiermache zonder lijm

De paasvakantie zit er weer op. Mama heeft terug wat tijd.
Tijd om jullie te vertellen wat ik deed tijdens de paasvakantie.

Ook al zat ik met mijn arm in het gips. Dochterlief was thuis en had geen mandje om haar paaseitjes te rapen.
Dus gingen we samen een mandje maken.

Papier in overvloed (de reclame bij mijn laatste bol.com bestelling en het foldertje van Colruyt)
Wat hadden we dan nog nodig? Behangerslijm? Dju dat heb ik niet in huis en met mijn gebroken arm, wordt er niet gereden. Dan maar op zoek naar een alternatief.
Na wat gegoogle kwam ik op een blog van een kleuterjuf terecht.


Papiermache zonder behangerslijm.

Super eenvoudig, ecologisch en makkelijik proper te maken achteraf.
2 glazen bloem, 1 glas water en een snuifje zout om het gisten tegen te gaan. Alles goed mengen et voila.
Het zag er raar uit, het duurde lang om te drogen, maar 48u later had ik een harde, droge vorm.
! TIP ! plof de ballon BUITEN, want heel mijn keuken lag vol opgedroogde witte vlokken.

De tafel en dochterlief waren snel proper met een nat washandje, wat niet het geval is met behangerslijm. Ook het gebruikte materiaal was snel proper. En moest er toch iets per ongeluk in de mond terecht komen. Geen probleem. Heerlijk toch.


Het eindresultaat 

werd bij oma en opa gebruikt om eitjes te rapen.

Reacties

  1. De ideale papier mache tip: gebruik achteraf een krant als "handdoek", veeg er je handen mee schoon, heel goed "afdrogen" en nadien zo goed als geen lijm meer op de handen. Gebruik vooral geeeeeen water!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts