de Hoodie anders bekeken: Asymmetrisch

Omdat manlief al eens zegt:
maak eens iets anders dan die kaptrui

en dochterlief altijd zegt:
nee, ik wil geen kleedje aandoen, ik wil een trui met een kap.

De kaptrui van SVDHZ asymmetrisch.

Ik knipte alle delen uit, maar nam 1 mouw in een andere kleur.
Het voorpand knipte ik niet volledig uit, in plaats daarvan, knipte ik een extra stuk uit dezelfde kleur als de mouw.

Eerst het voorpand terug "heel" maken door de verschillende delen aan elkaar te zetten en dan de normale stappen voor de kaptrui: schouders aaneen, mouwen eraan, mouwen en zijnaden dichtnaaien en kap eraan.



Veel zin had ze deze morgen niet meer om nog te poseren, maar toch al wat foto's. Zodat jullie toch al een idee krijgen.

Oh ja, omdat ze nogal een dikke buik heeft, maak ik de boordband onderaan niet smaller dan de trui zelf, op die manier valt hij gewoon naar beneden en stropt hij niet op zodat de dikke buik opvalt.


Patroon: aangepast SVDHZ
stof: effen tricot: Beekidzz
blauwe uiltjes: ruiltje met Stoffe vriendinnen 

Reacties

Populaire posts