Babycadeau

Een collega is papa geworden van een flinke dochter.
Ik maakte nog nooit iets voor een collega, maar van deze collega heb ik zelf nog les gekregen enkele jaren geleden. Dus vond het tijd om het vlinderdekentje van SVDHZ eens uit te proberen.

Voor de binnenkant koos ik voor lekker zachte fleece, omdat het kindje deze maand geboren is en er precies niet veel zomer meer aankomt, dan kan het lekker heel de winter gebruikt worden.

De fleece werkte wel iets minder makkelijk, was nogal dun om te verwerken en scheurde nogal snel.

Het boek sprak over 3 delen en er was maar 1 deel op het patroon. Toch eventjes bestuderen, de foto's in het boek waren nogal ingezoomd en toonden geen losse delen.
Gelukkig was ik er snel uit, je moet de kap en de voetenzak nog eens apart tekenen ook.

Het ging verbazend vlot en na een naaicafé zat mijn vlinderdekentje in elkaar.



Patroon: SVDHZ
buitenstof: Modecoupon
Binnenstof: een fleece lakentje van bij Zeeman (6,99€) 

Reacties

  1. Leuk zo'n dekentje ! Dat wil ik ook wel eens proberen te maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het viel best goed mee, dus proberen je komen stoefen met het resultaat :-)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts