Eens iets voor mezelf en nog praktisch ook + Uitleg

Op Pintrest kwam ik iets heel raar, maar slim tegen.
Natuurlijk is het in het Chinees, Japanees, ... ik weet het niet. Die vinden altijd zo'n dingen uit.

Ik probeerde het uit en het werkt. Ik gebruik ze bijna wekelijks.
Uit ziet het er heel raar uit, maar aan werkt het wel.




Hoe ga je te werk?

1. je meet bij jezelf van bh bandje tot bh bandje
2. je telt er langs weerskanten een 4 tal 4cm bij voor het omplooien.
3. je neemt patroonpapier of krantenpapier
4. je tekent een lijn zolang als hierboven gemeten + 2*4cm
5. je meet van de hoogte dat je wil dat het boordje komt tot de brug van je bh (tss je borsten onderaan)
6. je tekent in het midden van de lijn op je blad een lijn loodrecht naar beneden zolang als je gemeten hebt + 2cm
7. nu plooi je te tekening op deze lijn en teken je een driehoek maar die mag een beetje afronden naar binnen zoals een string. (vandaar de naam)
8. knip dit uit en pas het eens. kan het langs beide kanten rond je bh bandje? kan het onder je bhbrug?
9. afhankelijk van je afwerking: dubbel tricot, enkel katoen met bias, ... teken je nu af op je stof met of zonder naadwaarde
10. vergeet  niet te verstevigen waar je de drukknoppen steekt!

Bij tricot krijg je een watervaleffect als je het patroontje niet verkleind.

Veel succes!!!

Reacties

  1. ooh bedankt dit is perfect om eens uit te testen voor mij. zal proberen der ook aan te denken om een linkje naar hier te zetten als het lukt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts